HİZMETLERİMİZ

Hukuk

Online İtibar

1.Kurum İtibarı Nedir?

Kurum itibarı, bugün büyük olsun, küçük olsun, yerel olsun, uluslararası olsun şirketlerin sahip olabilecekleri en önemli ve değerli sermayedir. Şirket sahibi için bunun parayla ölçülmesi mümkün değildir. Şirketin var olma amacıdır, gelecekte nerede olacağının göstergesidir.

Kurum itibarı öyledir ki şirketin başına bir iş gelmeden bunun kıymeti fark edilmez. Bir olay olduğunda bir anda şirkette büyük bir krize dönüşür. Bu kriz öyle ya da böyle bir iz bırakır ve şirkete yapışan bir leke olarak sonsuza kadar kalır.

2.Online İtibar Neden Önemli?

İtibar bir iletişim işi olduğu için her zaman çok önemlidir. İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte herkesin bilinçli/bilinçsiz, doğru/yanlış ayırt etmeden bilgi üretmesi ve bilgiyi yayması nedeniyle internetteki itibar her mecradan daha önemli hale geldi. Bugün kurum itibarını en çok tehdit eden içerikler internette üretilmektedir.

Kişiler gün geçtikçe internet üzerinden kurumları tanımakta bu süreç içerisinde itibarı olumsuz etkileyen her türlü içerik müşterilerin karşısına çıkmaktadır.

3.Online İtibarı Etkileyen Örnek İçerikler

  • Facebook, Twitter üzerinden paylaşılan yorumlar
  • Şirketi direkt hedef alan internet siteleri
  • Şikayet hakkının aşılarak gerçek dışı olayların aktarılması
  • Online alışveriş sitelerindeki ürün yorumlarına gerçek dışı olumsuz tecrübeler yazmak
  • E-mail grupları üzerinden kurum hakkında gerçek dışı bilgilerin yayılması

4.Alınacak Önlemler ve Çözümler

Kurum Online İtibarı sürekli takip edilmeli, raporlanmalıdır.

Online itibar hususu krize dönüşmeden ilk yapılması gereken firma markasının kesinlikle tescil edilmesidir. Tecilli marka sayesinde itibarının zedelendiğini iddia eden firmanın kimliğinin tespiti kolaylaşacak, muhtemel uyuşmazlıkta marka hukukunun da kullanılması hakkını verecektir.

Krizleri kurumların kendi işlemleri de çıkartabildiği için internetteki çalışmaların ciddiye alınarak bu hususta yetkili bir birim oluşturulmalı, internette yayınlanacak her türlü içeriğin gözden geçirilerek yayınlanması sağlanmalıdır. Kampanya gibi faaliyetler için kurum dışından destek alınması birçok riski azaltacaktır.

Kriz halinde önce uzlaşma yöntemleri denenmekte, gerekli hukuksal yazışmalar yapılmaktadır.

Ardından internet ortamında arama motoru sonuçlarındaki sonuçlarının düzenlenmesi için geliştirilen yöntemler devreye sokulmaktadır.

Tüm bunlarla birlikte mahkemeler nezdinde hukukun verdiği tüm yetki kullanılmaktadır.

 

 

 

 

 

Bizi Tanıyın Neden Bilen Patent? Hakkımızda Yöneticilerimiz Müvekkil Yorumları Ekibimiz TV Programları Basında Biz Reklamlarımız Haberler Duyurular
Müşteri Hizmetleri Teklif iste Araştırma Teklif Formu Öneri / Şikayet Formu Sıkça Sorulan Sorular
Hizmetler Marka Patent Endüstriyel Tasarım Yurtdışında TescilHukukİzlemeGenel DanışmanlıkTelif HaklarıBarkod TesciliDevlet DestekleriÜcretsiz AraştırmaMüşteri Hizmetleri
Birlikte Çalışalım Çözüm Ortakları Çözüm Ortaklığı Formu İnsan Kaynakları Politikası İş Başvuru Formu Bilgi HavuzuReferanslarİletişim
E-Bülten
e-posta ile guncel kalmak icin listemize katılın
http://www.facebook.com/bilenpatent http://twitter.com/bilenpatent
http://plus.google.com/104960155370687868011/posts http://www.linkedin.com/in/bilenpatent
  Adres : Hüdavendigar Mh. Bent Cd. No. 163/B Osmangazi - Bursa / Türkiye
Tel : +90 (224) 239 30 50 | Faks : +90 (224) 239 30 81 | E-Posta : bilgi@bilenpatent.com.tr
Bu sitede kullanılan tüm içerik Bilen Patent'e aittir. İzinsiz kullanılamaz ve kopyalanamaz.
Tüm hakları saklıdır © BilenPatent 2014
Adres : 29 Ekim Cad. Vizyon Park Plaza 5 Kat: 4 D:50 Yenibosna, Bahçelievler / İstanbul
Tel : +90 (212) 603 20 02 | Faks : +90 (212) 603 20 92 | E-Posta : bilgi@bilenpatent.com.tr